Budou se astronauté po Marsu prohánět v podobném Batmobilu?

17.07.2017 - Martin Reichman

Futuristické vozítko, připomínající spíše dopravní prostředek komiksového superhrdiny než rover pro vesmírné astronauty, představili v návštěvnickém centru Kennedyho vesmírného střediska jeho tvůrci z designérského studia Parker Brothers Concepts. Dvou a půl tunový rover s šesticí více než metrových kol je napájen z baterií připojených na solární panely. Stroj by měl zvládnout rychlost okolo 6 až 10 kilometrů v hodině, především by si měl ale poradit se všemi nástrahami drsného povrchu rudé planety – od ostrých kamenů po písečné duny.

Koncept sice vznikl na základě zadání NASA, do vesmíru se ale téměř jistě nepodívá. Podle bývalého astronauta Jona McBride je určený především pro veřejnost a propagaci plánovaného projektu přistání lidské posádky na Marsu. Dost možná se ale řada prvků tohoto zajímavého konceptu objeví i ve finální verzi.

• Zdroj textu: seeker.com
  • Zdroj fotografií: parkerbrothersconcepts.com

Nejnovější verze robota SpotMini je štíhlejší než předchozí varianty

Vzdělaná Johanna, nevlastní dcera magistra Kelleyho, používala svůj literární um k znovuzískání rodinné prestiže

Genom Amišů obsahuje pozoruhodné věci

Výsadkáři ze 103. gardové divize se vracejí domů

Obraz italského renesančního malíře Leonarda Da Vinciho se vydražil za 450,3 milionu dolarů, tedy v přepočtu 9,8 miliardy korun. Dílo zobrazující Ježíše Krista se tak podle aukční síně Christie's stalo nejdražším obrazem, který se kdy na světě prodal v dražbě. Původní odhady udávaly hodnotu díla 100 milionů dolarů, přepočtu 2,2 miliardy korun.
Aukce trvala podle agentury AFP pouhých 19 minut. Dražit se začalo na částce 70 milionů dolarů, tedy 1,5 miliardy korun. Totožnost kupce aukční síň zatím nezveřejnila.