Reklama


Chcete předejít mrtvici? Pravidelně cvičte a hlavně nespěte déle než 8 hodin!

01.08.2016 - Stanislav Mihulka

Přetažený spánek je pro riziko mrtvice mnohem horší, než když se spánku nedostává

Hlavní je nespat dlouho - Příliš dlouhý spánek významně zvyšuje riziko mozkové mrtvice
Hlavní je nespat dlouho - Příliš dlouhý spánek významně zvyšuje riziko mozkové mrtvice

Co je nejlepší prevencí mozkové mrtvice? Vědci Newyorské univerzity analyzovali data o životním stylu 288 888 dospělých z let 2004 až 2013 a zjistili, že úplně nejlepší je spát 7 až 8 hodin denně a cvičit půlhodinu až hodinu 3 až 6 krát týdně.

Jenom ve Velké Británii postihne každoročně mrtvice, čili cévní mozková příhoda, při které dojde k ucpání mozkové cévy a poruše prokrvení určité části mozku, asi 110 tisíc lidí. Je to tam třetí nejčastější příčina úmrtí, po onemocnění srdce a rakovině.

Spánek podle všeho hraje v rozvoji mrtvice významnou roli. Lidé s nedostatkem spánku mají o 22 procent vyšší šanci, že je mrtvice postihne, což jistě stojí za úvahu. Daleko větší riziko ale hrozí lidé, kteří si rádi přispí. Kdo spí déle než 8 hodin denně, tak se vystavuje o 146 procent vyššímu riziku mrtvice.

Svou roli v mrtvici hraje i kouření, nadváha, nedostatek pohybu, špatná strava nebo třeba cukrovka. Hlavní ale je nespat moc dlouho.

  • Zdroj textu: Daily Mail, American Stroke Association's International Stroke Conference
  • Zdroj fotografií: Shutterstock

Reklama



Reklama

Aktuální články

Víska Albinen leží na jihu země v nadmořské výšce 1 300 metrů, na dohled od Matterhornu.

Zajímavosti

Vlevo šaty vyrobené z listí, vpravo herečka Bingbing Fan.

Revue

Mrtvý muž z dnešního Německa, který se zřejmě stal obětí moru doby kamenné

Věda

<p>Ve výjimečných případech jsou rohy starých beranů dlouhé až jeden metr</p>

Příroda

Protiletadlový kanón Bofors instalovaný na polském torpédoborci ORP Błyskawica

Válka

Ledové gejzíry na Saturnově Enceladu jistě stojí za prozkoumání

Vesmír

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907