Dream Chaser zamíří k Mezinárodní vesmírné stanici v roce 2020

09.02.2018 - Martin Reichman

Ruský Progress a americké duo Cygnus a Dragon dostanou do dvou let novou konkurenci. NASA odsouhlasila zásobovací misi k Mezinárodní vesmírné stanici pro společnost Sierra Nevada a její Dream Chaser. K první cestě k ISS se Dream Chaser vydá v druhé polovině roku 2020. Nosnou raketou má být Atlas V.

TIP: Další krok k cestě na ISS: Miniraketoplán Dream Chaser si vedl výborně

Dream Chaser má k ISS přepravovat až 5 500 kilogramů nákladu, zpět na Zemi pak může dopravovat až 2 000 kilogramů. Vzhledem k tomu, že Dream Chaser má po návratu z vesmíru přistávat na dráze Kennedyho vesmírného střediska, hodlá jej NASA využívat především pro přepravu citlivých experimentů, pro které by standardní cesta představovala riziko.

Poslední úspěšné testy absolvoval miniraketoplán v listopadu na Armstrongově leteckém výzkumném středisku. Další test je naplánován na polovinu roku 2018.

• Zdroj textu: sncorp.com, spacenews.com