Jak zastavit útok chřipkových virů? Lékaři doporučují ultrafialové záření

13.02.2018 - Stanislav Mihulka

Chřipka řádí téměř každou zimu. UV lampy na veřejných místech by to mohly omezit

Svět právě prožívá další epidemii chřipky, podle odborníků jednu z těch horších. Léčit chřipku je relativně obtížné a na účinné očkování stále ještě čekáme. Co kdybychom si ale dokázali poradit s chřipkovými viry, když jsou ještě ve vzduchu?

Američtí lékaři navrhují prosvětlovat veřejné prostory ultrafialovým zářením, konkrétně krátkovlnným zářením UVC o vlnové délce 222 nanometrů. Takové záření se dostane ke genetické informaci chřipkových virů a zničí ji.

TIP: Zákeřní útočníci z mikrosvěta: Chřipka, angína, nebo prostě nachlazení?

Dobrou zprávou je, že pro lidi je UV světlo neškodné. Nedokáže totiž proniknout vrstvou odumřelých buněk na povrchu lidské kůže ani vrstvou, kterou vytvářejí slzy na povrchu oka. Proto by se instalace lamp s tímto osvětlením na veřejných místech mohla stát bezpečnou a účinnou prevencí šíření chřipky a dalších infekčních chorob, které se mohou šířit vzduchem.

• Zdroj textu: Columbia University, Scientific Reports