Jako ve Star Treku: Virtuální realita pro experimenty se zvířaty

27.08.2017 - Stanislav Mihulka

Holopalubu se simulátorem reálného prostředí si neužijí vesmírní cestovatelé, ale myši, ryby a mouchy

FreemoVR - Aréna virtuální reality pro pokusná zvířata

V příbězích Star Treku se často objevuje holopaluba, pokročilý simulátor s velmi přesvědčivou virtuální realitou. Hrdinové seriálu tam mohou zažít simulace rozmanitých prostředí a situací.

Vědci se inspirovali Star Trekem a postavili podobnou holopalubu. Není ovšem pro vesmírné průzkumníky nebo příslušníky mimozemských ras, ale pro laboratorní myši, ryby a mouchy octomilky.

TIP: Virtuální realita: Potápění s plejtvákem obrovským v přírodovědném muzeu

Na rozdíl od Star Treku se laboratorní zvířata nebudou v zařízení, které nese označení FreemoVR, rekreovat a zažívat bláznivá dobrodružství. Čekají je tam řízené experimenty, které budou zaměřené na smysly živočichů a na jejich chování v různých situacích.

• Zdroj textu: Live Science