Nákupy pod vodopádem: Originální podoba japonského nákupního centra

21.10.2016 - redakce 100+1



Návštěvník prochází zelení, překračuje kameny a potůčky, míjí vodopády a přichází až k útesům padajícím do přilehlého kaňonu. A přitom nakupuje v luxusním butiku v centru metropole. Nesmysl? Rozhodně ne. Podobné místo totiž skutečně existuje. Jmenuje se Namba Parks a jedná se o nákupní středisko uprostřed Ósaky

Základní ideou autora komplexu Jona Jerdeho bylo vybudovat v šedi rozlehlého a hustě osídleného velkoměsta zelenou oázu, dobře viditelnou ze všech stran. Americký architekt k tomu zvolil okolí 149 m vysokého mrakodrapu Parks Tower a svůj „zelený projekt“ dokončil v roce 2003. 

Výše zmíněná dobrodružná procházka zahradami, mezi útesy a vodopády se odehrává celkem v osmi úrovních, přičemž nejnižší patro plynule přechází do ulice. Celé obchodní centrum se 120 obchody tvoří v podstatě jednu obří stoupající střechu, s okouzlující krajinou a mnoha místy vybízejícími k odpočinku. K dispozici je dokonce pozemek, kde lze pěstovat vlastní zeleninu.

  • Zdroj fotografií

    Shutterstock


Další články v sekci