Nově objevená chemikálie zabírá proti Alzheimerovi u myší

09.12.2015 - Stanislav Mihulka

Látka EPPS vyplavuje z mozku myší s Alzheimerem nežádoucí proteiny a zlepšuje jim duševní schopnosti

Alzheimerova choroba je degenerativní onemocnění mozku, které je nejběžnější příčinou demence. Postihuje desítky milionů lidí po celém světě. Projevuje se hromaděním patologických proteinů v mozku, které vedou k poškození a zániku nervových buněk. Všem pokusům o vyléčení zatím úspěšně vzdoruje.

Korejští vědci nalezli molekulu zvanou EPPS, která by mohla zvrátit situaci v náš prospěch. Když tuhle látku přidávali do pití myší s Alzheimerem, tak svým působením likvidovala ložiska nežádoucích proteinů v mozku a zároveň vylepšovala schopnost myší učit se i jejich paměť.

Vědci teď budou muset důkladně prozkoumat, zda látka EPPS není nebezpečná a jestli funguje stejně dobře u lidí. Myši s ní nemají problém, ani když jim tuhle látku podají ve velkém množství.

• Zdroj textu: Live Science