Reklama


Novinka v ulicích Pekingu: Na zlatém kole si dobijete i mobilní telefon

23.06.2017 - Zuzana Rychlá

Sdílení jízdních kol zažívá v Číně obrovský boom. Firmy se předhánění v tom, co svým zákazníkům nabídnout

Kolo je v Číně nejoblíbenějším dopravním prostředkem. Problémy ale v poslední době způsobují především služby spojené s jejich sdílením. Množství bicyklů ale i elektrokol v ulicích mnoha čínských velkoměst roste doslova raketovým tempem. 

Nově se do boje o svůj podíl na fenoménu sdílených kol zapojila služba CoolQi. Proti svým konkurentům nabízí vedle samotných jízdních kol i bonus v podobě integrovaných nabíječek pro mobilní telefony.

Čínský cyklodrak míří do světa

Systém sdílení kol se v Číně ukázal natolik úspěšným, že zdejší provozovatelé těchto služeb již pomýšlejí na zahraniční expanzi. Dvě nejúspěšnější čínské společnosti v tomto segmentu – Ofo a Mobike plánují nabídnout obdobné služby v USA, Singapuru a Velké Británii. Pekingský start-up Bluegogo nyní testuje pronájem 200 kol v San Franciscu.

Podle odhadů, které zveřejnil v březnu 2017 deník China Daily, se v roce 2020 bude sdílená ekonomika podílet 10 % na celkovém HDP země. V roce 2025, který Čína spojuje s ambiciózním plánem modernizace průmyslu „Made In China 2025", tj. obdobou evropského „Průmysl 4.0“, má sdílená ekonomika představovat dokonce celou jednu pětinu domácího HDP. Meziročně má celý sektor růst až o 40 %.

  • Zdroj textu: Profimedia, en.people.cn
  • Zdroj fotografií: Profimedia

Reklama



Reklama

Aktuální články

Tradiční trh na jednom z mnoha malých náměstí v Lille. Podobné se konají každé sobotní ráno a na stáncích najdete vše, po čem vaše srdce touží.

Cestování

Kresba podle dřevořezby doprovázející českou zprávu o pádu povětroně v Durynsku

Historie

USS Constitution představuje skutečný unikát: Třístěžňová fregata je totiž originál. Na vlnách se plaví od roku 1797 a kromě britské HMS Victory (která se však několik let rekonstruovala) jde o nejstarší a nejdéle sloužící válečnou loď světa. Vznikla v bostonské loděnici podle návrhu konstruktéra Joshuy Humphreyse a největší úspěch slavila roku 1812, kdy porazila pět anglických plavidel. Vysloužila si tak přezdívku Old Ironside, v překladu „lamželezo“. Od roku 1907 funguje v Bostonu jako muzejní loď s prohlídkami pro veřejnost.

Revue

Flétňáci australští jsou pěkní, inteligentní a nebezpeční

Věda

I vesmír má své „těstoviny“ – v nitru neutronových hvězd

Vesmír

<p>Severní srázy Cǎlimanu a tábořiště na cestě Maria Terezia</p>

Příroda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907