Pravděpodobnost stát se astronautem? Méně než jedna z tisíce

17.6.2016 - Redakce 100+1
Chcete se stát astronautem NASA? Vyzkoušejte raději Harvard, pravděpodobnost přijetí je zde mnohem vyšší
Astronaut

Kdo by se nechtěl stát astronautem? Zažít vesmírné mise a velkolepá dobrodružství. Jaká je vlastně úspěšnost uchazečů a o práci astronauta v NASA?

Jeden vyvolený v zástupu uchazečů

Na prestižní Harvardovu univerzitu přijali předloni jen 5,9 % všech uchazečů; nicméně v porovnání s Národním úřadem pro letectví a vesmír neboli NASA šlo stále o vysoké číslo. Loni tam totiž vybrali jen 14 z 18 300 zájemců o kariéru astronauta, tedy pouhých 0,08 %.

Rekordní množství přihlášek je přitom otázkou několika posledních let: Ještě v roce 2012 se přihlásilo „jen“ 6 300 zájemců.

TIP: Vědci ocenili „marťana“ Marka Watneye: Pojmenovali po něm nový druh rajčat

Odborníci připisují zmíněný nárůst zájmu sociálním médiím, jež NASA v poslední době intenzivně využívá. A svou roli zřejmě sehrálo i několik hollywoodských trháků s vesmírnou tematikou, jako například snímek Marťan, na jehož propagační kampani se americká kosmická agentura podílela.

Foto, ilustrace:
Zdroj:

S pomocí odborníků z oblasti vědy, techniky, biologie a medicíny vám objasníme všechno neznámé. Pokud vám už dlouho něco vrtá hlavou a nemůžete najít uspokojivou odpověď, neváhejte a zeptejte se na emailu 100+1@epublishing.cz, nebo na našem Facebooku, Twitteru či Google+. Nejlepší dotaz odměníme knihou.