Pravděpodobnost stát se astronautem? Méně než jedna z tisíce

17.06.2016 - redakce 100+1

Chcete se stát astronautem NASA? Vyzkoušejte raději Harvard, pravděpodobnost přijetí je zde mnohem vyšší

Kdo by se nechtěl stát astronautem? Zažít vesmírné mise a velkolepá dobrodružství. Jaká je vlastně úspěšnost uchazečů a o práci astronauta v NASA?

Jeden vyvolený v zástupu uchazečů

Na prestižní Harvardovu univerzitu přijali předloni jen 5,9 % všech uchazečů; nicméně v porovnání s Národním úřadem pro letectví a vesmír neboli NASA šlo stále o vysoké číslo. Loni tam totiž vybrali jen 14 z 18 300 zájemců o kariéru astronauta, tedy pouhých 0,08 %.

Rekordní množství přihlášek je přitom otázkou několika posledních let: Ještě v roce 2012 se přihlásilo „jen“ 6 300 zájemců.

TIP: Vědci ocenili „marťana“ Marka Watneye: Pojmenovali po něm nový druh rajčat

Odborníci připisují zmíněný nárůst zájmu sociálním médiím, jež NASA v poslední době intenzivně využívá. A svou roli zřejmě sehrálo i několik hollywoodských trháků s vesmírnou tematikou, jako například snímek Marťan, na jehož propagační kampani se americká kosmická agentura podílela.

Paříž je pojmenovaná podle keltského kmene známého jako Parisii. Nejstarší osídlení se datuje do roku 4200 př. n. l.

Konopí stále častěji nachází uplatnění v medicíně

Odvedl krysař děti na Moravu?

Nejnovější test motoru pro nosnou raketu systému SLS