Prolétněte se nad trpaslíkem Ceres v nejnovější animaci NASA

02.02.2016 - Martin Reichman

Sonda Dawn, která již bezmála rok krouží v těsné blízkosti Ceres, již sesbírala obrovské množství vědeckého materiálu. Kromě toho sonda pořídila i tisíce fotografií zachycující fascinující svět této miliony kilometrů vzdálené trpasličí planety. NASA nyní z těchto snímků sestavila doposud nejpodrobnější animaci ukazující Ceres z výšky pouhých 1 450 kilometrů (aktuálně se sonda pohybuje ve výšce 385 kilometrů od povrchu trpasličí planety). Jednotlivé snímky pořídila Dawn během srpna až října 2015 a pro vědecké a prezentační účely je vědci dobarvili.

• Zdroj textu: NASA Jet Propulsion Laboratory

Nejnovější verze robota SpotMini je štíhlejší než předchozí varianty

Vzdělaná Johanna, nevlastní dcera magistra Kelleyho, používala svůj literární um k znovuzískání rodinné prestiže

Genom Amišů obsahuje pozoruhodné věci

Výsadkáři ze 103. gardové divize se vracejí domů

Obraz italského renesančního malíře Leonarda Da Vinciho se vydražil za 450,3 milionu dolarů, tedy v přepočtu 9,8 miliardy korun. Dílo zobrazující Ježíše Krista se tak podle aukční síně Christie's stalo nejdražším obrazem, který se kdy na světě prodal v dražbě. Původní odhady udávaly hodnotu díla 100 milionů dolarů, přepočtu 2,2 miliardy korun.
Aukce trvala podle agentury AFP pouhých 19 minut. Dražit se začalo na částce 70 milionů dolarů, tedy 1,5 miliardy korun. Totožnost kupce aukční síň zatím nezveřejnila.