Start prvního Protonu

16 . 7 . 1965

16. července 1965 vypustil Sovětský svaz premiérový exemplář středně těžké rakety Proton. Nosič úspěšně dosáhl zemské orbity a dopravil tam družici pro fyzikální výzkum.

TIP: Rakety, co změnily svět: Proton, bez kterého by nebyla zásobena ISS

Protony později vynášely sondy k Měsíci včetně slavných Lunochodů, dále moduly pro orbitální stanice i vojenské a komunikační družice. Rakety létají dodnes a tvoří důležitou složku ruského kosmického programu – současné verze přitom dokážou dostat do vesmíru přes 20 tun nákladu.

Nejnovější verze robota SpotMini je štíhlejší než předchozí varianty

Vzdělaná Johanna, nevlastní dcera magistra Kelleyho, používala svůj literární um k znovuzískání rodinné prestiže

Genom Amišů obsahuje pozoruhodné věci

Výsadkáři ze 103. gardové divize se vracejí domů

Obraz italského renesančního malíře Leonarda Da Vinciho se vydražil za 450,3 milionu dolarů, tedy v přepočtu 9,8 miliardy korun. Dílo zobrazující Ježíše Krista se tak podle aukční síně Christie's stalo nejdražším obrazem, který se kdy na světě prodal v dražbě. Původní odhady udávaly hodnotu díla 100 milionů dolarů, přepočtu 2,2 miliardy korun.
Aukce trvala podle agentury AFP pouhých 19 minut. Dražit se začalo na částce 70 milionů dolarů, tedy 1,5 miliardy korun. Totožnost kupce aukční síň zatím nezveřejnila.