Start sovětské sondy Mars 2

19 . 5 . 1971

Díky příznivé pozici Marsu vzhledem k Zemi vyslali Američané k planetě dvojici sond Mariner a Sověti dvojici sond Mars, v uvedený den si připomínáme start průzkumného plavidla Mars 2.

TIP: Průzkum Sluneční soustavy: Družice a roboti míří na Mars

Spolu se sesterským strojem Mars 3 dosáhla dvojka oběžné dráhy okolo Marsu asi půl roku po startu a fungovala zde zhruba tři čtvrtiny roku, její přistávací pouzdro však bohužel bylo zřejmě při přistání zničeno a již se neozvalo. Družice Mars 2 zkoumala atmosféru, teploty na povrchu planety a v neposlední řadě prováděla také měření gravitačního a magnetického pole rudé planety. Snímkování detailů na povrchu jí však komplikovala tehdy zuřící celoplanetární písečná bouře.

Nejnovější verze robota SpotMini je štíhlejší než předchozí varianty

Vzdělaná Johanna, nevlastní dcera magistra Kelleyho, používala svůj literární um k znovuzískání rodinné prestiže

Genom Amišů obsahuje pozoruhodné věci

Výsadkáři ze 103. gardové divize se vracejí domů

Obraz italského renesančního malíře Leonarda Da Vinciho se vydražil za 450,3 milionu dolarů, tedy v přepočtu 9,8 miliardy korun. Dílo zobrazující Ježíše Krista se tak podle aukční síně Christie's stalo nejdražším obrazem, který se kdy na světě prodal v dražbě. Původní odhady udávaly hodnotu díla 100 milionů dolarů, přepočtu 2,2 miliardy korun.
Aukce trvala podle agentury AFP pouhých 19 minut. Dražit se začalo na částce 70 milionů dolarů, tedy 1,5 miliardy korun. Totožnost kupce aukční síň zatím nezveřejnila.