Střet komety Shoemaker-Levy s Jupiterem

16 . 7 . 1994

16. července 1994 začaly v horních vrstvách atmosféry Jupitera zanikat úlomky komety Shoemaker-Levy 9. Podívaná trvající několik dnů zaujala astronomy i širokou veřejnost – poprvé jsme totiž mohli přímo sledovat kolizi dvou objektů Sluneční soustavy.

TIP: Následky obří kolize komety s Jupiterem jsou patrné i po 20 letech

Hořící fragmenty nabízely možnost dozvědět se víc o prostředí Jupiterovy atmosféry a také ukázaly úlohu planety, jejíž obrovská gravitace ovlivňuje dráhy menších těles ve vnitřních částech našeho planetárního systému.

Kometa Shoemaker-Levy 9 byla neperiodická kometa, která roku 1994 dopadla na planetu Jupiter. Jednalo se o první přímo pozorovatelnou srážku dvou těles Sluneční soustavy.

Nejnovější verze robota SpotMini je štíhlejší než předchozí varianty

Vzdělaná Johanna, nevlastní dcera magistra Kelleyho, používala svůj literární um k znovuzískání rodinné prestiže

Genom Amišů obsahuje pozoruhodné věci

Výsadkáři ze 103. gardové divize se vracejí domů

Obraz italského renesančního malíře Leonarda Da Vinciho se vydražil za 450,3 milionu dolarů, tedy v přepočtu 9,8 miliardy korun. Dílo zobrazující Ježíše Krista se tak podle aukční síně Christie's stalo nejdražším obrazem, který se kdy na světě prodal v dražbě. Původní odhady udávaly hodnotu díla 100 milionů dolarů, přepočtu 2,2 miliardy korun.
Aukce trvala podle agentury AFP pouhých 19 minut. Dražit se začalo na částce 70 milionů dolarů, tedy 1,5 miliardy korun. Totožnost kupce aukční síň zatím nezveřejnila.