Tajemství aperitivu: Proč alkohol podporuje chuť k jídlu?

01.11.2017 - redakce 100+1

Podle britských vědců alkohol v mozku aktivuje buňky, které obvykle signalizují hlad

Po staletí si lidé dopřávají aperitivy před jídlem. Sklenička alkoholu zvýší hlad a připraví tělo na vydatnou hostinu. Průzkumy ukazují, že po třech skleničkách vína lidé během následujících 24 hodin zkonzumují o zhruba 6 300 kalorií více, než kolik by snědli, kdyby alkohol nepili. Tento paradox, kdy jsou lidé nutkáni spořádat vysoce kalorické jídlo po konzumaci alkoholu, který je sám vysoce kalorický, vysvětluje studie londýnských vědců.

TIP: Kukuřičné vločky měly snížit sexuální choutky a bránit masturbaci

Při výzkumu prováděném na myších vědci identifikovali typ mozkových buněk, jež se aktivují v přítomnosti alkoholu – a jde o stejné mozkové buňky, které jsou aktivní, když tělo hladoví. Mozek tak vysílá signál, že je čas na pořádnou hostinu. Když ale vědci u myší zablokovali buňky, jež se konzumací alkoholu aktivovaly, žádné přejídání se ani pod vlivem etanolu nekonalo. Vědci uvádějí, že stejný mechanismus jako u myší patrně funguje i v lidském mozku.

• Zdroj textu: Zázraky medicíny

Vizualizace zachycuje první známou mezihvězdnou planetku `Oumuamua. Získaná měření naznačují, že `Oumuamua je nejspíš husté, pravděpodobně kamenné nebo dokonce kovové 400 metrů dlouhé těleso, jeho povrch má temně červenou barvu a není pokryt ledem.

Pennsylvania Avenue, Washington (1900 a 2013)

Snímek z prosince 1969 zachycuje Mansona během eskorty k předběžnému slyšení u soudu.

Po elektrických automobilech přicházejí na řadu elektrické náklaďáky

Obsluha 40mm kanonu Bofors vyhlíží v létě 1944 v Normandii letouny nepřítele

Vlky, kteří dřív ohrožovali dobytek, lovci v Yellowstonském parku zcela vyhubili – načež došlo k výrazným výkyvům v ekosystému.