V tomhle vám reklama nelhala: Deodoranty opravdu posilují vnímání mužnosti u žen

Vědci otestovali, zda mohou deodoranty zvýšit sex-appeal. Závěry ukazují, že to funguje překvapivě dobře. Tedy alespoň u někoho

27.10.2016 - Martin Reichman

Ve světě reklamy je to tak snadné – i ten nejneatraktivnější muž si snadno podmaní srdce žen. Stačí k tomu je drobnost – nastříkat se doporučovaným deodorantem. Jak ale ukazuje studie vědců z britské University of Stirling, reklama nám v tomto ohledu nelže.

Instantní sex-appeal

Doktorka Caroline Allenová se svým týmem podnikla zajímavý experiment. Skupina 130 mužů a žen měla na základě fotografií hodnotit atraktivitu a sex-appeal svých protějšků. V dalším kole pak byly tytéž vlastnosti hodnoceny ve spojitosti s tělesnou vůní. Experiment ukázal několik zajímavých věcí.

Muži vnímají vůně a méně než ženy a v menší míře u nich vůně rozhodují o sexuální přitažlivosti žen. Naopak u žen hrála tělesná vůně podstatě důležitější úlohu. Muži, kteří byli v prvním kole hodnoceni jako méně atraktivní, získali v druhém „čichacím“ kole mnohem lepší hodnocení. Rozdíl byl tím větší, čím méně atraktivní se muž jevil v kole prvním. Zatímco pohledným a přitažlivým mužům z prvního kola přidala vůně jen málo plusových bodů, u méně atraktivních mužů byl rozdíl mnohem větší.

Studie je tak dobrou zprávou jak pro výrobce deodorantů, tak i pro muže. Zejména tedy pro ty méně atraktivní.