Amphicar, znovuzrozený obojživelný dědeček

25.07.2013 - Jan Miklín

Nedávno jsme psali o novém obojživelném vozidle, založeném na nejmodernějších technologiích. První masově vyráběné auto, schopné jezdit po silnici i plout na vodě, však existovalo již v 60. letech minulého století


Reklama

Jeho jméno bylo Amphicar a v roce 1961 jej začala vyrábět německá firma Quandt Group. Původní ambiciózní plány na výrobu desítek tisíc kusů ročně realita značně zmenšila, autolodí se nakonec během čtyř let vyrobilo jen 3 878 a většina z nich se prodala na americkém trhu, pro který také designer Hanns Tripel tvary karoserie navrhoval.

Ocelový kabriolet ve svém srdci skrýval úspěšný motor značky Triumph o objemu 1159 cm3 s výkonem 43 koňských sil, což umožňovalo dosáhnout rychlosti 110 km/h na souši a 13 km/h na vodě. Poslední modely už obsahovaly o něco silnější motor. I ve vodě se Amphicar ovládal otáčením kol, kvůli čemuž se s ním nemanévrovalo příliš dobře. Ani to nezabránilo jeho majitelům dosáhnout zajímavých výkonů: dva Američané s ním spluli aljašskou řeku Yukon a Amphicar překonal i – během plavby značně rozbouřený – Lamanšský průliv.

Reklama

  • Zdroj textu:
  • Zdroj fotografií: Profimedia

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Ivanov byl rozhodnutý oplodnit ženy šimpanzím spermatem bez toho, že by jim prozradil, oč jde.

Zajímavosti

Kavachi je jednou z nejaktivnějších podvodních sopek Tichého oceánu.

Věda
Historie

Sugestivně tvarovaná reflexní mlhovina IC 2118 ze souhvězdí Oriona, zcela pochopitelně známější pod názvem Hlava čarodějnice, září především odraženým světlem hvězdy Rigel, kterou upřeně „sleduje“.

Vesmír

Srovnání velikostí sovětských obrněnců v památníku v pevnosti Brest. Zleva SU-100, T-44, T-34/85 a ISU-152.

Válka

Před 130 až 115 tisíci lety zase na našem území panovalo vlhké středomořské podnebí. Hladina moře v té době stoupla natolik, že se ze Skandinávie stal ostrov.

Zajímavosti

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907