Cassini a prstence Saturnu: Když Slunce vrhá stín

19.03.2014 - Redakce

Vyfotit prstence Saturnu v různých polohách umožňuje Cassini gravitační působení největšího měsíce, Titanu. Díky jeho působení se orbitální poloha sondy neustále mění, takže Cassini neobíhá po stejné oběžné dráze jako družice kolem Země. Cassini se tak občas dostane i takovou oběžnou dráhu, který umožní pořídit podobné parádičky.

Aby mohla sonda zachytit tmavé disky ve stínu Saturnu, bylo nutno ponechat delší expozici. To však způsobilo přesvětlení přední strany planety zalité září Slunce. Tento pohled je složeninou 36 obrázků, přičemž 12 bylo pořízeno v červeném, 12 v modrém a 12 v zeleném světle, a to v rozmezí 2,5 hodin. Obrázek má přirozené barvy, takto byste tedy Saturn viděli i vy, a byl pořízen ze vzdálenosti 1,23 milionů kilometrů v roce 2007.

• Zdroj fotografií: NASA, PHL