Chytré auto nové generace: S propojením GPS, webu a telefonu

17.01.2014 - Jan Miklín

V dnešních autech je nejrůznější elektronika pomalu stejně důležitá, jako motor a další součástky. Další krok dopředu ve využití počítačových systémů v automobilech představily minulý týden Volvo a Ericsson na americkém technologickém veletrhu CES


Reklama

V souladu s hitem posledních let – cloudovými aplikacemi – jde o zapojení automobilových počítačů právě do elektronického „mraku,“ ve kterém si auto bude schopné vyměňovat informace s dalšími zařízeními.

Samo parkuje, samo platí

Řešení firem Ericsson a AT&T nazvané Connected Vehicle Cloud poskytuje řidiči a pasažérům veškeré informace na obrazovce v autě. Upozorní tak třeba na závadu nebo nutnost absolvovat pravidelnou technickou prohlídku. Postupem času by ale měl program hlavně zvládat komunikaci například s místními rádii, systémy správy silnic nebo weby státních a lokálních institucí. Auto tak třeba samo zjistí aktuální zácpu a najde nejlepší možnost, jak ji objet.

Malou ochutnávku představili inženýři ve voze Volvo na veletrhu CES 2014 v Las Vegas. Funkce „Park & Pay“ je schopná ve spojení s polohou z GPS najít parkovací místo, s využitím senzorů sama zaparkovat a pak nabídnout zaplacení za parkování jediným „kliknutím“ na dotykové obrazovce. Mezitím z webu najde a zobrazí informace o ubytování, nákupních možnostech nebo památkách v okolí. A nastartovat automobil jde přes aplikaci na chytrém telefonu. Jen dojet samo za řidičem zatím stroj nezvládá…

Reklama

  • Zdroj textu:

    Ericsson

  • Zdroj fotografií: archiv

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

V křesťanské společnosti se konzumace masa rozšířila ve 4. století. Značná část raných křesťanů pravděpodobně byla vegetariány.

Zajímavosti

Trénink s hologramem

Věda

Milovníci rozpálených skal

Kozorožec núbijský (Capra nubiana) je jediným druhem kozorožce, jenž je adaptován pro život v horkých a suchých oblastech. Žije v horských regionech severovýchodní Afriky a na Středním východě v nadmořských výškách do 3 000 metrů, kde si vybírá ty nejodlehlejší, nejvyšší a nejstrmější skalní stěny. V rámci tohoto druhu je velmi výrazný pohlavní dimorfismus – samci váží kolem 60 kilogramů a dorůstají délky kolem 125 cm, zatímco samice jsou maximálně kolem 30 kg těžké a ne delší než 105 cm. Vroubené rohy samců mohou být až 120 cm dlouhé a docházejí uplatnění při bojích o dominanci. Jejich srážky ale jen zřídka končí zraněním. (foto: Shutterstock)

Příroda

Slunce pohledem americké obervatoře Solar Dynamics Observatory z února 2015. (foto: NASA/SDO, CC0)

Vesmír

Představa létající lodě Sky Cruise (foto: Profimedia, Hashem Al-Ghaili)

Revue

Replika stroje Fokker Eindecker, kterého se dohodoví piloti až do jara 1916 velmi obávali. (foto: Shutterstock)

Válka

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907