Rozmach čínské ekonomiky si vybírá svou daň v podobě přetíženého centrálního letiště. Vláda proto rozhodla o výstavbě nového, které se má stát největším na světě
Stávající Pekingské mezinárodní letiště Capital, patří mezi nejrušnější letiště světa v osobní i nákladní přepravě. Přestože od jeho otevření v roce 1958 prošlo několika rozsáhlými a nákladnými přestavbami (tou poslední bylo otevření terminálu 3 před LOH 2008), má toto letiště nepříliš dobrou pověst. Podle průzkumu společnosti FlightStats, bylo v roce 2013 letiště Capital hodnoceno jako jedno z nejhorších světových letišť - včas přilétala a odlétala méně než pětina letadel.
Změnit by to mělo nové letiště v Ta-sing (Daxing), jehož otevření je plánováno na rok 2018. Podle prozatím poměrně kusých informací by se nové letiště mělo stát s kapacitou 45 milionů cestujících ročně největším letištěm na světě. Ve své finální podobě, s jejímž dokončením se počítá na rok 2025, by letiště mělo odbavit až 75 milionů cestujících ročně.
Návrh mamutího terminálu nového letiště je dílem britské architektky Zahy Hadid, která má na „svědomí“ například středisko současného umění v Cincinnati, budovu opery v čínském Kuang-čou nebo plavecký stadion pro olympijské hry v Londýně.
Rozloha terminálu ve tvaru hvězdice má být 700 tisíc metrů čtverečních a stavba první etapy by měla vyjít zhruba na 13,8 miliard dolarů. Plány mimo jiné zahrnují i napojení letištního terminálu na vysokorychlostní železnici, která má letiště spojit s centrem Pekingu.
Dezeen, Wikipedia