Čína poslala do vesmíru další tři čajkonauty. Mezi nimi i ženu

14.06.2013 - redakce 100+1

V úterý se do vesmíru vydala další čínská výprava. Posádka se spojila s orbitální stanicí Tchien-kung 1, kam letěla již první loňská výprava touto dobou

Posádku lodi Šen-čou 10 (Dlouhý pochod) tvořily stejně jako při loňské výpravě tři kosmonauti, z toho jedna žena. Loď, která odstartovala čínského kosmického střediska Ťiou-čchüan v poušti Gobi, se spojila s experimentální vesmírnou stanicí, kde stráví přibližně dva týdny. Jde o zatím nejdelší čínskou misi do vesmíru.

V roce 2020 chce Čína vyslat na oběžnou dráhu Země novou kosmickou stanici, která bude výrazně větší a obyvatelnější. I přesto však bude mít rozměry zhruba šestkrát menší než ISS a bude vážit okolo 60 tun. Zdá se, že Čína to s dobýváním kosmu myslí vážně a spekulace, že čajkonauti poletí i na Měsíc, nabývají na pravděpodobnosti. Zatímco USA a Rusko svůj program spíše brzdí, Čína do něj šlape vší silou.