Dánský astronaut bude řídit robota na Zemi z paluby ISS

02.09.2015 - Stanislav Mihulka

Astronaut Andreas Mogensen bude na dálku ovládat robotické vozidlo ESA Interact Centaur

Pokud budeme i nadále pronikat do vesmírného prostoru, tak budoucí astronauty čekají těžké úkoly a kritické situace. A na ty je nutné se co nejlépe připravit.

Evropská kosmická agentura ESA hodlá v nejbližší době otestovat dálkové řízení robotů mezi vesmírným prostorem a povrchem planety. Dánský astronaut Andreas Mogensen by měl od 7. září řídit experimentální robotické vozidlo Interact Centaur z paluby Mezinárodní vesmírné stanice ISS.

Robot je vybaven senzory a dvěma pažemi, které zvládají velmi přesné operace. V prostorách technického centra ESTEC v nizozemském Noordwijku by s ním měl Mogensen najít konkrétní součástku a zasunout do ní kovový kolík s přesností na zlomek milimetru. To vše z výšky 400 kilometrů.

Gizmag, ESA