Dvanáct světů, na kterých bychom jednou mohli najít život

04.03.2014 - Redakce

Kepler před několika dny objevil na sedm set nových exoplanet. A současně rozšířil počet světů, na kterých by mohl existovat život, o další čtyři

Země je zatím jedinou planetou, na které máme potvrzenu existenci života. Jeho stopy také hledáme na dalších objektech Sluneční soustavy, horkými kandidáty je například Jupiterův měsíc Europa s možným oceánem pod ledovou krustou.

Známky života ale hledáme také na planetách mimo naši Sluneční soustavu. V tom nám neocenitelně pomáhá sonda Kepler, i když už nepracuje na plný výkon. Před několika dny vědci potvrdili existenci dalších sedmi set exoplanet, které dříve Kepler našel jako potenciální kandidáty.

Na obrázku je zobrazeno dvanáct extrasolárních planet, které obíhají svoje mateřské hvězdy v obyvatelných zónách. Mají (podle vědců) správnou teplotu povrchu, aby na něm mohla existovat voda v tekutém stavu. A právě o těchto planetách předpokládáme, že by se na nich mohl rozvíjet život, ať už v jakýchkoliv formách.

Ačkoliv v současné době nemáme prostředky, jak na těchto vzdálených světech detekovat život přímo, hledat obyvatelné exoplanety nám pomůže lépe pochopit a přijmout naše vlastní místo ve vesmíru.

• Zdroj fotografií: Planetary Habitability Laboratory