Elektrická jachta: Žádné emise ani mořská nemoc

25.06.2014 - Jan Miklín

Ergonomická, bezhlučná, ekologická, efektivní a rychlá. Samá pozitiva se vážou k právě představené lodi SWATH Electra Glide Limousine Tender, poháněné elektromotory zásobovanými energií ze slunce


Reklama

Střechu lodi totiž pokrývají fotovoltaické panely s výkonem 20 kW za den, respektive až 7 MW za rok. To při rychlosti okolo 40 km/h stačí na uplutí 1 850 kilometrů. Dvojice elektromotorů má výkon 300 koňských sil, což stačí na rychlostní maximum 83 km/h. Díky efektivnímu rozložení výkonu může loď jen na energii z baterií plout nižší cestovní rychlostí až 70 km s nulovými emisemi. Pokud je třeba většího výkonu, kromě slunce mohou baterie dobíjet i dieselové generátory.

Pohodlí na palubě

Do útrob 9,5 metrů dlouhé lodi se vejde 12 až 14 pasažérů, kteří si mohou užívat komfortu 2 metry vysoké kajuty, velkých LCD obrazovek, ale zejména klidné plavby. Tu zajišťuje stabilní katamaránová konstrukce, díky níž má lehká loď (vyrobená z uhlíkovými vlákny vyztužené epoxidové pryskyřice) zároveň malý ponor. Nic tedy nebrání výletům na opuštěné mořské pláže…

Loď byla představena na aktuálním veletrhu Electric & Hybrid Marine World Expo 2014, výrobcem jsou loděnice NESHIP a designérská firma Sauter Carbon Offset Design.

  • Zdroj textu:

    charterworld.com

  • Zdroj fotografií: Profimedia

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Vražda knížete Václava, kterou v představách Matyáše Hutského spáchal o půlnoci sám Boleslav, iluminace z 2. poloviny 16. století.

Historie

Opečený ultrahorký neptun LTT 9779b je zřejmě zbytkem mnohem většího plynného obra.

Vesmír

Krmící se antilopa žirafí bývá častým terčem útoků lvů, gepardů, levhartů a šakalů.

Příroda
Zajímavosti

Spinosaurus aegyptiacus (přezdívaný Trnitý ještěr) žil na území dnešní severní Afriky v křídových obdobích před asi 112 až 94 miliony let.

Věda
Zajímavosti

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907