Elektrický skútr s jedním kolem: Ideál pro městskou dopravu

12.07.2013 - redakce 100+1

Skútr firmy Ryno Motors se snadno proplete v městské provozu a protáhne se i úzkými pěšími stezkami. Má totiž jenom jedno kolo a dojezd činí až 50 km

<p>Harmonikové zásobníky se posouvaly ručně, a pokud náboj nemířil správně do hlavně, mohlo dojít k neštěstí.</p>

Harmonikové zásobníky se posouvaly ručně, a pokud náboj nemířil správně do hlavně, mohlo dojít k neštěstí.


Reklama

Města jsou čím dál více zaplňována lidmi, automobily, městskou hromadnou dopravou... Rychlejší a efektivnějším přibližovadlem po městě se tak stávají kola a skútry, případně seagway, jednonápravové elektrické vozítko. To ale zatím díru do světa neudělalo, a to především kvůli nízké přepravní rychlosti (20 km/h).

Společnost Ryno Motors věří, že právě její vozítko, jednokolový skútr, by mohlo pomoci řešit přepravu osob ve městech. Díky tomu, že má jen jedno kolo, podobně jako náš Večerníček v úvodní znělce, je skútr prostorově velmi nenáročný, takže s ním bude parkování hračka. Současně je natolik obratný, že se snadno proplete nejen mezi auty, ale i mezi chodci.

Vozítko je poháněno elektromotorem a při rychlosti 40 km/h vás na jedno nabití doveze do vzdálenosti až 50 km. Doba dobíjení trvá pouhých 90 minut. Hmotnost jednokolky udávaná výrobcem je pouze 56,7 kg a uveze řidiče o váze 114 kg. Cena by se měla pohybovat okolo 2 750 eur, tedy 70 000 korun. To není žádná láce, ale výhoda oproti běžným skútrům je při proplétání se městem evidentní. Můžete si jej odvézt třeba i do kanceláře, tedy pokud máte výtah.

Reklama

  • Zdroj textu:
  • Zdroj fotografií: Profimedia

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Kočky hlazení nevyžadují, ale tolerují ho výměnou za krmení. Ukázalo se, že klíčem je respektovat požadavky malých šelem a nevnucovat se.

Zajímavosti

Ekonomické ztráty kvůli suchu činí na Jihozápadě za rok 2020 11,4 až 23 miliard dolarů (asi 247 až téměř 500 miliard Kč).

Věda
Reklama

Finští vojáci očekávají sovětský útok v krytu na linii VT, červen 1944.

Válka
Revue
Historie

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907