Elektrický skútr s jedním kolem: Ideál pro městskou dopravu

12.07.2013 - redakce 100+1

Skútr firmy Ryno Motors se snadno proplete v městské provozu a protáhne se i úzkými pěšími stezkami. Má totiž jenom jedno kolo a dojezd činí až 50 km

<p>Harmonikové zásobníky se posouvaly ručně, a pokud náboj nemířil správně do hlavně, mohlo dojít k neštěstí.</p>

Harmonikové zásobníky se posouvaly ručně, a pokud náboj nemířil správně do hlavně, mohlo dojít k neštěstí.


Reklama

Města jsou čím dál více zaplňována lidmi, automobily, městskou hromadnou dopravou... Rychlejší a efektivnějším přibližovadlem po městě se tak stávají kola a skútry, případně seagway, jednonápravové elektrické vozítko. To ale zatím díru do světa neudělalo, a to především kvůli nízké přepravní rychlosti (20 km/h).

Společnost Ryno Motors věří, že právě její vozítko, jednokolový skútr, by mohlo pomoci řešit přepravu osob ve městech. Díky tomu, že má jen jedno kolo, podobně jako náš Večerníček v úvodní znělce, je skútr prostorově velmi nenáročný, takže s ním bude parkování hračka. Současně je natolik obratný, že se snadno proplete nejen mezi auty, ale i mezi chodci.

Vozítko je poháněno elektromotorem a při rychlosti 40 km/h vás na jedno nabití doveze do vzdálenosti až 50 km. Doba dobíjení trvá pouhých 90 minut. Hmotnost jednokolky udávaná výrobcem je pouze 56,7 kg a uveze řidiče o váze 114 kg. Cena by se měla pohybovat okolo 2 750 eur, tedy 70 000 korun. To není žádná láce, ale výhoda oproti běžným skútrům je při proplétání se městem evidentní. Můžete si jej odvézt třeba i do kanceláře, tedy pokud máte výtah.

  • Zdroj textu:
  • Zdroj fotografií: Profimedia

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Autoportrét roveru Curiosity na náhorní plošině Naukluft na úpatí Mount Sharp.

Vesmír

Nesourodá dvojice z Pompejí zahynula strašnou smrtí v pyroklastickém mračnu.

Věda

Landwasserský viadukt je jednokolejný šestiklenbový zakřivený železniční viadukt, který se vine nad švýcarskou říčkou Landwasser a spojuje zastávky Alvaneu a Filisur. Na své jihovýchodní straně ústí do 216 metrů dlouhého Landwasserského tunelu. Viadukt navrhl Alexander Acatos a v letech 1901 až 1902 jej postavila firma Müller & Zeerleder. Stavba, která se nachází ve výšce přes tisíc metrů nad mořem, je 65 metrů vysoká a na délku měří 136 metrů. Od roku 2008 je viadukt součástí kulturního dědictví UNESCO.

Zajímavosti
Revue

Situace zachycená na tomto snímku nebývá příliš často k vidění. Obrázek samice medvěda hnědého s mládětem na zádech má však logické vysvětlení.

Příroda

Interiér londýnské kavárny na přelomu 18. a 19. století. Ženská petice proti pití kávy vylíčila kafaře jako neschopné impotenty.

Historie

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907