Fantastické tvary emisních mlhovin v souhvězdí Oltáře

03.02.2014 - Redakce

<p>Emisní mlhovina <strong>NGC 6188</strong> v <strong>Oltáři</strong> vystavuje nádherná mračna zářícího plynu. Mladé a hmotné hvězdy vznikly v této oblasti teprve před několika milióny lety, utvářely tmavé útvary a dodávaly energii záři mlhoviny spolu s hvězdnými větry a ultrafialovým zářením.</p>

Emisní mlhovina NGC 6188 v Oltáři vystavuje nádherná mračna zářícího plynu. Mladé a hmotné hvězdy vznikly v této oblasti teprve před několika milióny lety, utvářely tmavé útvary a dodávaly energii záři mlhoviny spolu s hvězdnými větry a ultrafialovým zářením. Rození nových hvězd souvisí pravděpodobně s výbuchem supernovy z předešlé generace hmotných hvězd, které vymetly a stlačily molekulární plyn. K NGC 6188 se zde připojila vzácná emisní mlhovina NGC 6164, která také vznikla z jedné hmotné hvězdy. Tento snímek zabírá šíři okolo 200 světelných let.

TEST TEST