Grand Canyon: Divadlo přírody z vesmíru

23.04.2014 - Jan Miklín

Americký Grand Canyon je doslova geologickou ikonou. Místem, kde na vlastní oči spatříte sílu přírody, ukrytou v tisíciletích neznatelného odnosu skály milimetr po milimetru. A mohutnou jizvu v srdci vyprahlé krajiny rádi pozorují (a fotí) také astronauti z Mezinárodní vesmírné stanice. Na zhruba měsíc starém snímku je krásně vidět řeka Colorado, zaříznutá více jak kilometr hluboko – její dno, viditelné jako tmavý had, je 715 m n. m. Naopak Grand Canyon Village, místo, odkud turisté obvykle vyrážejí na výlet, se tyčí 2 100 m n. m. vysoko. Vesnici na jižní hraně kaňonu obklopují zelené lesy, které se tady – v příjemnějším klimatu vyšší nadmořské výšky – na rozdíl od spalujícího horka níže udrží.

• Zdroj fotografií: NASA/ISS