Historie průzkumu Marsu: Všechny družice, které vyrazily k Rudé planetě

24.06.2014 - Redakce

Velmi povedená infografika, která zobrazuje nejen všechny sondy, které skončily na orbitě Rudé planety, ale také družice, co na něm přistály, nebo se z nějakých důvodů k Marsu vůbec nedostaly

Už více než 40 družic vyrazilo na dlouhou cestu k Marsu, planetě, na níž se v poslední době soustřeďuje pozornost. Přestože má tato planeta jen řídkou atmosféru a nemá magnetické pole, což jsou faktory, které by její povrch chránily před smrtelným kosmickým zářením, jde o místo, které by v budoucnu mohli kolonizovat lidé.

S průzkumem začal již počátkem šedesátých let Sovětský svaz se sondami Mars, později se přidaly Spojené státy se sondami Mariner. A právě USA byly v průzkumu úspěšnější, když se jim v roce 1976 podařilo s družicemi Viking 1 a 2 přistát na povrchu. Nyní po povrchu Marsu jezdí dva rovery, Opportunity a Curiosity, na orbitě jsou další tři: Mars Express, Mars Reconnaissance Orbiter a Mars Odyssey.

Tip: Průzkum Sluneční soustavy: Družice a roboti míří na Mars (seriál)

A v tuto chvíli se jsou další dvě družice,indická MOM a americká MAVEN, na cestě k Marsu. Ty ale v grafice zatím chybí.

Planetary Systems