Hlad je nejlepší kuchař. Leguán černý přistižen při kanibalismu

28.04.2015 - Stanislav Mihulka

Nedostatek potravy vyvolaný suchem zřejmě přinutil samici leguána černého k ulovení mláděte vlastního druhu.

Mezi plazy není zvykem pojídat se navzájem. Kanibalismus je u nich z nějakého důvodu velmi vzácný. Nedávno byla při tomto skandálním stravování přistižena samice leguána černého (Ctenosaura similis), která si nedala pozor na fotoaparát vědců Národní univerzity Kostariky.

K incidentu došlo v kostarickém národním parku Santa Rosa. Dospělá samice leguána chytla tříměsíční mládě vlastního druhu a přes jeho protesty si z něj udělala chutný oběd. Vědci se domnívají, že k tomu leguánici přiměl nedostatek potravy v oblasti, k němuž došlo kvůli suchu. Období dešťů se totiž zdrželo kvůli klimatickému jevu El Niño.

Přes metr dlouzí leguáni černí se živí hlavně hmyzem, ale s pokročilejším věkem se stávají víc a víc vegetariány. Dlouhé období sucha zřejmě vedlo k nedostatku vegetace a nebyl ani hmyz. V takovém případě si leguáni černí chtějí něco ulovit a když je po ruce jenom mládě vlastního druhu, tak má smůlu.

NewScientist, Mesoamerican Herpetology