Hudba ovlivňuje naše utrácení v restauracích a obchodech

20.08.2015 - Stanislav Mihulka

Majitelé takových podniků by měli zvážit, co budou zákazníkům pouštět k poslechu


Reklama

Hudba, kterou pouštějí v obchodech, restauracích, kavárnách či podobných veřejných místech, kde se očekává, že provětráme peněženku, nás nejspíš ovlivňuje víc, než jsme si mysleli.

Vědci to zjistili díky experimentům, které uskutečnili s lidmi ze tří různých kultur. Dobrovolníci z USA, Číny a Indie, vždy po 10 lidech, měli za úkol si v restauraci za 5 minut zapamatovat co nejvíc jídel z menu se 30 možnými jídly a z nich si pak jedno objednat. Lépe si zapamatovávali a častěji objednávali jídla, která odrážela hudbu, například při americké hudbě si vybrali více hamburgerů.

V obchodě si zase dobrovolníci při poslechu klasické hudby vybírali více luxusních produktů, zatímco při country dávali přednost věcem pro běžnou potřebu.

Reklama

  • Zdroj textu:

    Science News, Journal of Retailing

  • Zdroj fotografií: Ian Muttoo / Wikimedia Commons



Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Vstupem USA do války přibyly na západní frontu statisíce vojáků, s jejichž pomocí se konečně podařilo zvrátit poměr sil a zajistit vítězství nad centrálními mocnostmi. (foto: Alamy)

Válka

Keltská polozemnice v archeoparku Nasavrky. (foto: Shutterstock)

Historie

Dospívající samec vydává při spatření člověka varovný výkřik. Dá se říct, že tento jedinec je usazen uprostřed „spižírny“. (foto: Shutterstock)

Příroda

Výzkumníci objevili dosud neznámou imunitní reakci uvnitř nosu, která bojuje proti virům způsobujícím infekce horních cest dýchacích. Další testy odhalily, že tato ochranná reakce je při nižších teplotách výrazně slabší – a to zvyšuje pravděpodobnost nákazy. (foto: Profimedia)

Věda

Osamělá akácie v roce 1961. (foto: Wikimedia Commons, Michel MazeauCC BY-SA 2.0)

Zajímavosti
Vesmír

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907