Hudba ovlivňuje naše utrácení v restauracích a obchodech

20.08.2015 - Stanislav Mihulka

Majitelé takových podniků by měli zvážit, co budou zákazníkům pouštět k poslechu


Reklama

Hudba, kterou pouštějí v obchodech, restauracích, kavárnách či podobných veřejných místech, kde se očekává, že provětráme peněženku, nás nejspíš ovlivňuje víc, než jsme si mysleli.

Vědci to zjistili díky experimentům, které uskutečnili s lidmi ze tří různých kultur. Dobrovolníci z USA, Číny a Indie, vždy po 10 lidech, měli za úkol si v restauraci za 5 minut zapamatovat co nejvíc jídel z menu se 30 možnými jídly a z nich si pak jedno objednat. Lépe si zapamatovávali a častěji objednávali jídla, která odrážela hudbu, například při americké hudbě si vybrali více hamburgerů.

V obchodě si zase dobrovolníci při poslechu klasické hudby vybírali více luxusních produktů, zatímco při country dávali přednost věcem pro běžnou potřebu.

Reklama

  • Zdroj textu:

    Science News, Journal of Retailing

  • Zdroj fotografií: Ian Muttoo / Wikimedia Commons

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Zajímavosti
Zajímavosti

Kynutý houskový knedlík, jedna z klasických českých příloh k masu a omáčkám.

Historie

CAPSTONE na orbitě Luny

Vesmír

Sebevražda je 10. nejčastější příčinou úmrtí v USA. 

Věda

Pro vysoký vzrůst liliovníku a podzimní zbarvení listů jej v Americe někdy nazývají žlutý topol (Yellow Poplar). (foto: Wikimedia Commons, AndyScottCC BY-SA 4.0)

Příroda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907