Jak bude vypadat lidská tvář za 100 tisíc let? Všichni budeme stejně divní

09.02.2015 - Martin Reichman

Za stovky tisíc let budeme všichni vypadat stejně. Budeme mít výrazné čelo, obří oči, velké nosní dírky a více vlasů. Tvrdí to alespoň vědecká hypotéza Nickolaye Lamma

Otázku, jak bude vypadat lidská tvář za mnoho tisíc let, pojal 26letý americký badatel a umělec Nickolay Lamm velmi vědecky. S pomocí výpočetní genomiky sestavil vizuální hypotézu pravděpodobného vývoje lidské tváře.

Hypotéza předpokládá, že zmizí výrazné rozdíly v tom, jak lidé vypadají. Všichni si v budoucnu budou velmi podobní. Prosadí se ideály krásy a souměrnost. Lidé budoucnosti budou mít výrazné čelo a v porovnání s dneškem také obří oči, které si lépe poradí s UV zářením a obecně nižší intenzitou světla. Za 100 tisíc let budou mít lidé větší nosní dírky, které jim usnadní dýchání a také více vlasů, regulující tepelné ztráty.

Efektivní morfologie budoucnosti

Lammova vize pochopitelně není předpovědí, nebo pouhé věštění z křišťálové koule, jde o seriózní hypotézu založenou na vědeckých datech. Některé změny týkající se vzhledu lidské tváře vědci zaznamenávají již nyní. Výzkumy například potvrzují, že ve srovnání s lidmi 14. a 16. století máme mnohem méně výrazné rysy, a mění se také tvar lebky. Mozek dnešních lidí je větší, než tomu bývalo v dávné minulosti. Rozhodující vliv na vzhled člověka budoucnosti bude mít podle Nickolaye Lamma především genetické inženýrství a morfologická genetika.

forbes.com | nickolaylamm.com