Hraní ve virtuální realitě často vyvolává nevolnost. Řešením by mohlo být přidání virtuálního nosu do zorného pole hry
Vývoj herní virtuální reality v posledních letech vázne. Mluví se o tom už dlouho, všichni se těší, ale technologie virtuální reality doprovázejí rozmanité problémy. Například, hraní her ve virtuální realitě u mnoha lidí vyvolává závratě a hráčům se někdy zvedá žaludek.
Simulátorová nevolnost je ve skutečnosti velmi běžná. Je to jako s nevolností při jízdě automobilem či autobusem. Problém je v tom, že se našemu tělu nelíbí, když vnímá určitou polohu a pohyby, a oči zároveň vidí něco, co je s tělem v rozporu.
Podle zkušeností hráčů proti této nevolnosti pomáhá, když je virtuální realitě palubní deska, kokpit nebo něco podobného. Do některých virtuálních realit se ale taková zařízení nehodí. Vědci z Purdueho univerzity proto navrhují, že by proti nevolnosti mohlo výrazně pomoct, kdyby hráči měli ve své herní realitě virtuální nos. Podle prvních výsledků tento nos skutečně funguje proti simulátorové nevolnosti a hráči si ho zároveň při hraní vůbec neuvědomují. Vlastně byli překvapeni, když se zpětně dozvěděli, že tam bylo něco takového.
Purdue University
HistorieKočrka, kohout nebo třeba kozel - tato zvířata byla ve středověku považována za pomocníky čarodějnic. (foto: Pexels, Lucas Pezeta, CC0)
VědaKareta obrovská (Chelonia mydas) je coby ohrožený druh chráněna. V dospělosti jsou jejími jedinými nepřáteli větší druhy žraloků (zejména žralok tygří) a člověk. (foto: Wikimedia Commons, National Marine Sanctuaries, CC0)
VálkaHideki Tódžó již jako japonský premiér na manilském letišti před inspekcí posádky Filipín. Japonští vojáci na souostroví povraždili statisíce civilistů. (foto: Wikimedia Commons, Reader's Digest, TT News Agency, CC0)