Jak učit roboty poznávat svět? Stejně jako lidské děti

02.12.2015 - Stanislav Mihulka

Inženýři se spojili s psychology a chtějí, aby se roboti učili jako děti


Reklama

Po robotech chceme, aby zvládali složité úkoly, podobně jako my. Naprogramovat stroje k něčemu takovému je ale velice obtížné. Co kdyby se to ale roboti prostě naučili?

Vědci se inspirovali přírodou a rozhodli se, že budou učit roboty stejně, jako se učí lidské děti. Když lidské dítě poznává svět, tak pečlivě zkoumá svoje okolí, zkouší všechno možné, sleduje dospělé co dělají, a snaží se je napodobovat. A děti, to jsou ti nejučenlivější tvorové na této planetě.

Vývojáři algoritmů učení pro roboty se dali dohromady s dětskými psychology a vyvíjejí roboty, kteří by se učili stylem našich potomků. Brzy tu možná budeme mít jesly, školky i školy plné robotů.

  • Zdroj textu:

    University of Washington, PLoS ONE

  • Zdroj fotografií: RobotCub

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Upír obecný (Desmodus rotundus), někdy nazývaný též upír rudý nebo upír velký, je druh tropických netopýrů žijící ve Střední a Jižní Americe.

Věda

Základna nově nalezeného korálového útesu je široká 1,5 kilometru a jeho vrchol se v nejvyšších bodech nachází 40 metrů pod hladinou moře.

Zajímavosti
Reklama

Příslušníci 101. výsadkové divize během operace Anaconda v březnu 2002.

Válka

Na jednání v Ženevě nemohl chybět Edvard Beneš. Z Prahy přijeli Karel Kramář, předseda Národního výboru a vůdce strany státoprávně demokratické, Václav Klofáč, místopředseda Národního výboru a vůdce českých národních socialistů, agrárník František Staněk, předseda Českého svazu poslanců, Gustav Habrman za sociální demokraty, státoprávní demokrat Antonín Kalina, šéf Maffie Přemysl Šámal, ředitel Živnobanky Jaroslav Preiss a ředitel Agrární banky Karel Svoboda. Později dorazil i Mořic Hruban za moravské katolíky.

Historie

Sir John Julius Angerstein na portrétu Thomase Lawrence z roku 1790.

Zajímavosti

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907