Jako vosí žihadlo: Elektromotorka jako z budoucnosti

05.05.2014 - Jan Miklín

Skútry či motocykly s elektrickým pohonem nemusí být jen nudné stroje určené k ekologickému a levnému pojíždění po městě, na nichž si moc zábavy neužijete. Dokazuje to Johammer J1, první elektromotocykl schopný ujet přes 200 km


Reklama

„Johammer nevypadá jen jinak, ale skutečně je jiný,“ praví slogan rakouské firmy, která za inovativní motorkou stojí. Ta doopravdy na první pohled připomíná stroj, který přišel z budoucnosti.

Kovové žihadlo

Základem motorky je její hliníková kostra – dostatečně tuhá a pevná, ale zároveň velmi lehká. Kovový povrch působí elegantním dojmem, kupec může vybrat z pěti jemně tónovaných barevných variant. Motor a převod jsou integrovány v zadním kole, jízdu zpříjemňuje nízké těžiště (nachází se ve výšce 35 cm nad zemí) nebo detaily, jako jsou LCD ukazatele v zrcátcích. Motocykl měří na délku přes dva metry, jezdec sedí 65 cm vysoko.

Elektromotor disponuje výkonem 11 kW, což stačí na maximální (elektronicky omezenou) rychlost 120 km/h. Motorka vykazuje i slušné zrychlení – z nuly na 50 km/h jí stačí čtyři vteřiny, na stovku pak potřebuje dalších osm. Johammer vyrábí dvě verze, lišící se baterií: slabší s kapacitou 8,3 kWh má dojezd 150 km, výkonnější s kapacitou baterie 12,7 kWh pak 200 km. Nabíjení trvá okolo tří hodin ze standardní 220V zásuvky, respektive zhruba hodinu při nabíjení ze sítě o 400 V. Výrobce slibuje výdrž baterií přes 100 000 km. A cena? 25 tisíc euro, tedy skoro 700 tisíc korun.

  • Zdroj textu:
  • Zdroj fotografií: Profimedia

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Ke zděšení maminky Žofie si František Josef vybral za manželku nezkrotnou Sissi.

Historie
Věda

Určování vítěze je často problematické. Hlavní sudí má proto k ruce také poradce okolo ringu.

Zajímavosti

Místo dopadu izraelské sondy Berešít.

Vesmír

Společně s Wehrmachtem se v Sudetech dočkali vděčnosti také příslušníci Freikorpsu, které ocenil i Adolf Hitler

Válka

T-pod během jízdy v prostoru zařízení společnosti DB Schenker

Věda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907