Kahau nosatý: Hlučný Cyrano z Bornea

16.07.2013 - China Tours

Na ostrově Borneo se nachází jeden z nejpestřejších přírodních ekosystémů světa. Zdejší pralesy se vyvíjely tisíce let a stabilní klima společně s množstvím srážek a tropickým podnebím umožnily vznik nejrůznějších forem života. Dodnes se vědcům podařilo prozkoumat jen zlomek přírodního bohatství Bornea. Aktuální údaje říkají, že zde žije 450 známých druhů ptáků a okolo 8 000 druhů rostlin, z nichž mnohé jsou endemity. Počet druhů savců se pohybuje kolem 200.

K největším známým atrakcím Bornea patří orangutani, kteří žijí jen tady a na Sumatře. Zcela unikátním primátem, vyskytujícím se pouze zde, je kahau nosatý (Nasalis larvatus), který patří do čeledi kočkodanovitých. Na hlavě je zbarven do oranžova a do zrzava. Větší samci mají typický dlouhý převislý nos ve tvaru okurky, menší samice jej mají krátký, otočený nahoru.