Kepler-438b: Nejnovější dvojče Země může hostit život

08.01.2015 - Martin Reichman

Astronomové díky údajům z Keplerova vesmírného dalekohledu objevili osm vzdálených planet, které by mohly hostit život

Kolik je vlastně ve vesmíru planet podobných Zemi? Kosmický dalekohled Kepler již téměř 6 let nepřetržitě nahlíží do hlubin vesmíru a pátrá po hvězdách podobných našemu Slunci, které mohou hostit planety jakou je i naše Země. Během jeho mise se v Keplerově hledáčku objevilo zhruba 150 tisíc hvězd a přes 1000 potvrzených planet.

TIP: Dvanáct světů, na kterých bychom jednou mohli najít život

Nejnovější přírůstky na seznamu Keplerových úlovků astronomové považují za obzvláště zajímavé, nachází se totiž v tzv. obyvatelné zóně. Největší zájem vzbuzuje exoplaneta Kepler-438b, která by podle vědců mohla připravit o pomyslný titul „dvojčete Země“ dříve objevenou Kepler-186f.

Kepler-438b je o 12 procent větší než Země, s největší pravděpodobností má kamenitý povrch a teplota na jejím povrchu by mohla být o něco vyšší, než jaká panuje na Zemi. Podle expertů totiž přijímá ze svého mateřské hvězdy, kterou je červený trpaslík, až o 40 procent více tepla. Bližší prozkoumání nového světa je ovšem nereálné, Kepler-438b se nachází ve vzdálenosti 475 světelných let od Země.