Kosmická loď Dragon se vrátila z ISS na Zemi. Přivezla cenný náklad

27.10.2014 - Martin Reichman

Po odchodu amerických raketoplánů do důchodu se o zásobování ISS stará SpaceX se svou lodí Dragon. Po čtyřech úspěšných misích se Dragon vrátil na Zemi již popáté

Nákladní kosmická loď SpaceX Dragon se po čtyřtýdenní zásobovací misi k ISS vrátila na Zemi. Během sobotního večera (ve 20:30 našeho času) se návratová kapse snesla do Tichého oceánu, přibližně 430 kilometrů od mexického poloostrova Baja.

Dragon se z Mezinárodní vesmírné stanice nevrátil s prázdnou, na své palubě přivezl 1500 kilogramů nákladu, pocházejícího převážně z experimentů na ISS. Součástí nákladu jsou například myši, na kterých vědci testovali vliv mikrogravitace na biologický organismus. Testy tohoto druhu jsou pro NASA důležité především s ohledem na plánované pilotované mise na Mars a do dalších částí vesmíru.

Část nákladu byla po vylovení kapsle ihned odebrána zaměstnanci NASA, zbytek se vrací do testovacího centra SpaceX ve městě McGregor v Texasu.

NASA nedávno oznámila, že se jí podařilo uzavřít nový kontrakt se společnostmi SpaceX a Boeingem ve výši 6,8 miliardy dolarů. Smlouva, která zahrnuje dodávky nákladu a posádky k ISS je reakcí na nedávné zdražení služeb ruských Sojuzů.