Lego Curiosity: Hračka pro malé dobyvatele vesmíru

13.01.2014 - Jan Miklín

Rover Curiosity, zkoumající povrch Marsu od předloňského srpna, se dočkal svého ztvárnění v podobě stavebnice Lego. Rozšířil tak vesmírnou flotilu populární dánské značky

Vůbec první stavebnicí s vesmírnou tematikou byl set číslo 462 nazvaný „Mobile Rocket Launcher.“ Kromě vlastní rakety a vozítka obsahoval dvě figurky. V průběhu času následovaly další sady, děti si mohly postavit nejrůznější raketoplány, UFO nebo vesmírné základny, většinou však šlo o fiktivní zařízení.

Zvědavost z 295 kostek

Curiosity je pátou stavebnicí, vydanou v rámci fanouškovské série CUUSOO. Na specializovaném webu lidé sdílí své nápady na hračky, a ty s nejvíce hlasy pak firma zařadí do výroby. Lego Curiosity na web nahrál Stephen Pakbaz – inženýr z laboratoře NASA, který pracoval i na skutečném roveru. Po úspěšném přistání originálu na Marsu získal jeho projekt deset tisíc hlasů během pouhých dvou týdnů a nyní je stavebnice na světě.

V krabici za zhruba 600 Kč najdou sběratelé 295 součástek, hotová skládačka pak měří na délku necelých dvacet centimetrů a obsahuje (téměř) všechny součásti skutečné Curiosity do největších detailů. V hlasování na CUUSOO jsou i další reálně existující vesmírné stroje: na předních příčkách v hlasování se mezi nimi drží Apollo 11 nebo Hubbleův teleskop.

• Zdroj fotografií: Lego