Reklama


Loď svobody: Obří plavidlo pro novodobé nomády

29.11.2013 - Jan Miklín

Čtrnáct set metrů dlouhá loď s vlastním letištěm, luxusními byty i komerční zónou, křižující světové oceány. Tak by měla vypadat Freedom Ship, domov pro novodobé nomády


Reklama

Představte si ideální místo k žití a podnikání s přátelskou a bezpečnou komunitou. A ta se bude pohybovat po celém světě. Pak je vaše představa blízká konceptu Freedom Ship, plovoucího města s vlastním letištěm, nemocnicí a obřími obchodními prostory.

Křížem krážem světovým oceánem

Jednou z komerčních výhod plovoucího města je fakt, že světový oceán je bezcelní zónou. Obří loď (navrhované rozměry jsou 1372 m délky, 228 m šířky a 107 m výšky) by mohla firmám zajistit originální prezentaci výrobků, a to doslova po celém světě. Návštěvníky by na ni z pobřeží dopravovaly letadla, přistávající na letištní ploše umístěné nad posledním patrem lodi.

Design lodi však nemyslí jen na obchod. Freedom Ship má fungovat jako dopravní město, s prostory pro bydlení, zábavu i vzdělávání. Na palubě by tedy neměly chybět knihovny, školy, ale i kasína nebo sportoviště. Tvůrci návrhu předpokládají, že na palubě by bylo až 100 tisíc lidí. Loď by měla podle plánů obeplouvat svět každé dva roky, přičemž necelé tři čtvrtiny času by strávila u pobřeží velkých měst.

Plány to jsou pěkné, ale na jejich realizaci to příliš nevypadá. Původní návrhy na sklonku minulého tisíciletí odhadovaly náklady na stavbu šest miliard USD, pozdější se skoro zdvojnásobily. Společnosti se však nepodařilo získat žádného velkého sponzora, a tak je otázkou, zda Freedom Ship někdy vypluje.

  • Zdroj textu:
  • Zdroj fotografií: freedomship.com

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

HMS Thetis | 1938–1943 | Velká Británie

Britská HMS Thetis je jednou z mála ponorek historie, jejíž osud zahrnuje hned dvě fatální katastrofy. První se odehrála v roce 1939 ještě před nasazením do akce: Během posledních testů se počítalo také s ponorem, manévr se ovšem nedařil. Při hledání příčiny se zjistilo, že do jedné z torpédových komor nenatéká voda, nicméně snaha problém vyřešit vyústila v pohromu – komorou, kterou technici uvolnili, se dovnitř začala nekontrolovatelně valit voda. Ponorka nakonec klesla na dno a 99 ze 104 členů posádky se utopilo nebo udusilo. Stroj se však podařilo vylovit a opět nasadit do akce pod názvem HMS Thunderbolt. Sloužil až do roku 1943, kdy ho nedaleko Sicílie zničily hlubinné nálože italské korvety Cicogna – a tentokrát již smrti na palubě neunikl nikdo. 

Zajímavosti
Revue

Pro humor nezbýval v „Dikobrazu“ v roce 1953 prostor, zato politických hesel a angažovaných článků přibývalo.

Historie

Nedobrou prognózu mají do budoucna velké šelmy a také řada primátů. Orangutani nebo kahau nosatí by však na Borneu mohli přežít, pokud se podaří stávající situaci zvrátit.

Příroda

Velká kulová hvězdokupa v Herkulovi (vlevo) a otevřená hvězdokupa Plejády se již na první pohled liší počtem hvězd

Vesmír

Rakovina děložního čípku a virus HPV

Věda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907