Lucy měla společnost. Před miliony let žil na stejném místě ještě další hominid

28.05.2015 - Stanislav Mihulka

Paleontologové objevili v oblasti nálezu slavné kostry Lucy ve východní Africe pozůstatky dalšího australopitéka, pojmenovaného Australopithecus deyiremeda

Fosilie AL 288-1, známá po celém světě jako Lucy, pochází z Etiopie. Představuje několik set úlomků kostí, které dohromady tvoří 40 procent kostry samice australopitéka Australopithecus afarensis, žijící asi před 3,2 miliony let.

Paleontologové se po dlouhá desetiletí hádali, jestli Lucy byla ve své době ve východní Africe jediným hominidem anebo ne. Teď je už konečně jasno. Vědci našli pozůstatky nového druhu, pojmenovaného Australopithecus deyiremeda, který žil zhruba ve stejné době jako Lucy, pouhých 35 kilometrů severně od místa jejího nálezu.

Navíc se postupně našly kosti stejného druhu jako byla Lucy, tedy Australopithecus afarensis, přímo na místě objevu nového australopitéka A. deyiremeda. Nový australopiték má oproti Lucy robustnější čelist a silnější vrstvu zubní skloviny, což by mohlo znamenat, že jedl tužší stravu.

NewScientist, Nature