Megaraketa Falcon Heavy: Tohle je budoucnost vesmírných letů

29.01.2015 - Martin Reichman


Reklama

SpaceX zveřejnila zbrusu novou animaci, v níž představuje svou vizi těžkotonážních letů budoucnosti. Raketa Falcon Heavy se má stát nesilnější raketou od časů Saturnu V. Přes 68 metrů vysoká raketa, s 27 motory pohánějícími tři boostery, má mít startovací tah srovnatelný s osmnácti Boeingy 747. Falcon 9 má být schopen dopravit na oběžnou dráhu více než 53 tun nákladu.

TIP: NASA představuje: Nová obří raketa bude k dispozici do roku 2018

Video také názorně ukazuje jak si SpaceX představuje opakované použití boosterů. Po vynesení rakety do plánované výšky, se dvojice posilovačů od rakety oddělí a po elegantní otočce se vrací zpět na Zemi, aby ve svislé poloze ladně přistály v komplexu 39A na Kennedyho vesmírné základně. Stejný scénář se následně opakuje i u centrálního stupně. Opakované použití prvního stupně je dlouhodobým cílem Elona Muska a celé SpaceX, první ostrý pokus ostatně proběhl, během lednového startu nákladní lodi Dragon.

Tou úplně nejlepší zprávou, která představené plány SpaceX doprovází je, že startu nové supertěžké rakety Falcon 9, bychom se mohli dočkat ještě v letošním roku.

  • Zdroj textu:

    YouTube, SpaceX

  • Zdroj fotografií: SpaceX

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Když v roce 2014 obsadili bojovníci Islámského státu Mosul, nikdo nevěřil, že se dokážou udržet u moci. Každý rok přesto dokázal vydělat přes 18 miliard korun. Daně vybíral až do poslední chvíle před svým zánikem.

Zajímavosti

Prvorepubliková akcie společnosti Kolben a Daněk

Historie

Palebné přepady kaťuší byly pro Němce překvapením, výbuchy a charakteristický ječivý zvuk raket doplňovaly, zvlášť v noci, světelné efekty.

Válka
Věda

Návrh designu systému TRAuma Care In a Rucksack (TRACIR)

Věda

V rámci druhu jsou k vidění jedinci s modrým nebo zelenomodrým kovovým zbarvením.

Příroda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907