Myš na dálkové ovládání. Futuristická mozková sonda dělá divy

18.07.2015 - Stanislav Mihulka

Nový mozkový implantát lze vložit hluboko do mozku jen s minimálním poškozením okolních tkání

Jak udělat myš na dálkové ovládání? Vědci nabízejí zajímavé řešení s bezdrátově ovládaným mozkovým implantátem. Jde o futuristickou mozkovou sondu nové generace, která umožňuje hravým neurovědcům vypouštět chemikálie a zářit světlem na neurony hluboko uvnitř myšího mozku.

Revoluční mozková sonda má tloušťku pouhé desetiny lidského vlasu a je vyrobena z měkkých materiálů. Autoři při její výrobě použili nanotechnologické výrobní postupy. Sondu lze implantovat do hluboko do mozku jen s minimálním poškozením okolní tkáně.

Výroba myší na dálkové ovládání, kterým vědci určují, kam mají jít, mačkáním tlačítka, samozřejmě není hlavním cílem tohoto výzkumu. Sonda je určena především pro lidské mozky a to nikoliv k ovládání nešťastných nositelů, ale pro terapii závažných poškození mozku. Nové zařízení také jistě uvítají mozkový výzkumníci odhalující tajemství tohoto stále záhadného orgánu.

NIH/National Institute of Neurological Disorders and Stroke, Cell