Na Kubě se objevila agresivní forma viru HIV. AIDS se u ní rozvine do tří let

20.02.2015 - Stanislav Mihulka

Boj s virem HIV běží na plné obrátky. Poslední dobou to vypadá, že konečně začínáme mít navrch. HIV ale ještě neřekl poslední slovo

Pokud někdo holduje nechráněnému sexu s více partnery, tak má docela slušnou šanci, že se nakazí nikoliv jedním, ale hned několika kmeny viru HIV. Když k tomu dojde, tak se tyto viry mohou zkombinovat a vytvořit úplně nový typ viru.

Právě tohle se nedávno stalo na Kubě. U místních pacientů se objevil nový a velice agresivní typ viru HIV. Agresivnější, než všechny doposud známé formy HIV. Rozvine se do podoby onemocnění AIDS za pouhé tři roky po nákaze, tak rychle, že si nemocní do té doby ani nemusí nákazy všimnout.

Vědci Katolické univerzity v Lovani prostudovali krev lidí nakažených novou variantou HIV a zjistili, že mají v krvi abnormálně vysoký počet částic viru a také molekul proteinu RANTES, který souvisí s imunitou a ovládají přísun buněk imunitního systému k infekci. Kdyby se taková varianta HIV rozšířila po světě, tak je zle. Jak je vidět, viry HIV si stále zaslouží náš respekt a neměli bychom je brát na lehkou váhu.

KU Leuven, EBioMedicine