NASA chce zachytit asteroid a osídlit Mars. Dosažení cíle má pomoct loď Orion

01.05.2014 - Redakce

Americká vesmírná agentura v nedávných dnech odhalila cíle svého průzkumu vesmíru pro následující desetiletí. Jak jsme už několikrát uvedli, s raketovým systémem SLS a lodí Orion chce nejprve dopravit planetku (asteroid) na oběžnou dráhu Měsíce a zde ji zkoumat (2025). Tím NASA otestuje nové technologie, aby se vzápětí mohli lidé vydat na Mars.

Charles Bolden, šéf NASA a bývalý astronaut, toto přirovnává k projektu Apollo s tím, že toto bude ještě náročnější výzva pro lidstvo. Poukazuje také na to, že to, co NASA v kosmu vymyslí a odzkouší, používají všichni lidé na Zemi – všichni tak těžíme z kosmického programu. Jak poznamenal jeden z astronautů na ISS, „pracujeme mimo planetu pro planetu.“