NASA zahájila testování přistávacího modulu pro Mars: Vyrazit má již za rok

28.05.2015 - Martin Reichman

Rovery brázdící povrch Marsu by měl brzy doplnit další vědecký souputník. V březnu 2016 se k Marsu vydá nová sonda

Na rozdíl od roverů Opportunity a Curiosity se nebude nový průzkumník prohánět po povrchu Marsu. Jde totiž o statický vědecký modul. InSight, jak se modul nazývá, ale bude mít výbavu, jakou jeho předchůdci nemají a jaká ještě na Marsu nebyla použita. NASA očekává, že bude studovat nitro planety pomocí sezimických vln. Cílem výzkumu jsou informace o struktuře rudé planety, jejím jádře, plášti a způsobu formování.

Aktuálně je modul testován ve vědeckém centru společnosti Lockheed Martin. InSight v příštích dnech čekají zátěžové testy při vysokých teplotách i práce ve vakuové komoře. Pokud všechny zkoušky dopadnou dobře, měl by se modul v březnu příštího roku vydat na zhruba šestiměsíční cestu k Marsu. Odstartovat by měl z armádní základny Vandenberg v centrální Kalifornii a půjde o první meziplanetární misi, která začne svou cestu na tomto kosmodromu.

jpl.nasa.gov