Nemůžete existovat bez kávy? Může za to vaše DNA

21.10.2014 - Martin Reichman

Podezření, že genetické predispozice ovlivňují to, zda vám bude chutnat káva či nikoli, měli vědci již dávno. Nyní se jim podařilo objevit konkrétní „kávové geny“

Vědci z Harvard School of Public Health provedli analýzu DNA 120 tisíc konzumentů kávy a objevili šest nových genů, souvisejících s konzumací a účinky kávy na lidský organismus. Čtyři z nich jsou zodpovědné za metabolismus a odbourávání kofeinu (dva z těchto genů vědci objevili již dříve), dva další souvisí s psychoaktivními účinky a poslední dvojice souvisí s odbouráváním tuků a cukru.

Nová zjištění podle vědců vysvětlují příčinu různých účinků kofeinu na lidský organismus a poskytuje důležitý základ pro další zkoumání vlivu kávy na zdraví.

hsph.harvard.edu