Reklama


Nová Hedvábná stezka: 93 tisíce kilometrů dlouhá vysokorychlostní železnice

04.02.2015 - Martin Reichman

Čína se velmi rychle stává dominantním hráčem ve světě výstavby vysokorychlostních železnic. V plánu má obří projekt spojující Asii, Evropu i Afriku


Reklama

V 60. letech 19. století to byli Číňané, kteří postavili v té době největší železniční stavbu na světě. Tisíce čínských dělníků tehdy v Americe budovalo první transkontinentální železnici. Po 150 letech se Čína pouští do dalšího velkého železničního projektu – plánuje vybudovat vysokorychlostní železniční síť spojující Asii, Střední východ, Evropu a Afriku. Nová Hedvábná stezka by měla měřit 93 tisíc kilometrů a prvních 45 tisíc kilometrů by mělo být hotových již v roce 2030.

Od časů námezdných dělníků a levné čínské pracovní síly 19. století se ale mnohé změnilo. Čína v současnosti disponuje jednou z nejmodernějších vysokorychlostních sítí na světě. Některé statistiky dokonce uvádějí, že do konce roku 2015 by se mohla stát světovou železniční jedničkou, s 20 tisíci kilometry vysokorychlostní železnice.

Čínská železniční expanze

Před několika dny čínská vláda oznámila dohodu o vybudování nové Transsibiřské magistrály, spojující Peking s Moskvou. Trať s celkovou délkou přesahující 7 tisíc kilometrů má být hotová do 10 let a stát má 242 miliard dolarů. Nová vysokorychlostní trať by měla zkrátit dobu cestování mezi Moskvou a Pekingem ze šesti dnů na dva dny.

Dalším velkým kontraktem je dohoda o výstavbě a rekonstrukci 1 600 kilometrů dlouhé tratě mezi Dillí a městem Čennaj, ležícím na jižním pobřeží Indie nebo dohoda o výstavbě 1 400 kilometrů dlouhé železniční trati v Nigérii, která má spojit Lagos a druhé nejlidnatější město země Calabar.

  • Zdroj textu:

    usfunds.com | nextbigfuture.com | wantchinatimes.com

  • Zdroj fotografií: China Daily

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Věda

Japonská sonda Hajabusa 2 u asteroidu Ryugu.

Vesmír

Diamantový kopeček

Black Diamond
podnik: Scoopi Café | cena: 18 407 Kč

Nejdražší kopeček zmrzliny vám naservírují v dubajském podniku Scoopi Café, a to aniž by pochutina předtím čekala v mrazáku – na počkání ji tam vyrábějí pomocí tekutého dusíku. Základ delikatesy, jež dostala jméno Black Diamond, tvoří vanilkové lusky dovezené z Madagaskaru. Jedinečnost dál dotváří nejdražší šafrán planety pěstovaný v Íránu a hoblinky černých lanýžů z italské oblasti Alba. Kopeček se sype vločkami 23karátového zlata a podává se v ručně vyrobené misce Versace a se stříbrnou lžičkou – obojí si přitom můžete nechat. 

Revue

Při ekologickém pohřbu vznikne hromada kvalitní zeminy, do které je možné zasadit strom, či jinak uctít mrtvého.

Věda
Historie

B-52 Stratofortress útočí na cíle ve Vietnamu

Válka

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907