Nová Hedvábná stezka: 93 tisíce kilometrů dlouhá vysokorychlostní železnice

04.02.2015 - Martin Reichman

Čína se velmi rychle stává dominantním hráčem ve světě výstavby vysokorychlostních železnic. V plánu má obří projekt spojující Asii, Evropu i Afriku


Reklama

V 60. letech 19. století to byli Číňané, kteří postavili v té době největší železniční stavbu na světě. Tisíce čínských dělníků tehdy v Americe budovalo první transkontinentální železnici. Po 150 letech se Čína pouští do dalšího velkého železničního projektu – plánuje vybudovat vysokorychlostní železniční síť spojující Asii, Střední východ, Evropu a Afriku. Nová Hedvábná stezka by měla měřit 93 tisíc kilometrů a prvních 45 tisíc kilometrů by mělo být hotových již v roce 2030.

Od časů námezdných dělníků a levné čínské pracovní síly 19. století se ale mnohé změnilo. Čína v současnosti disponuje jednou z nejmodernějších vysokorychlostních sítí na světě. Některé statistiky dokonce uvádějí, že do konce roku 2015 by se mohla stát světovou železniční jedničkou, s 20 tisíci kilometry vysokorychlostní železnice.

Čínská železniční expanze

Před několika dny čínská vláda oznámila dohodu o vybudování nové Transsibiřské magistrály, spojující Peking s Moskvou. Trať s celkovou délkou přesahující 7 tisíc kilometrů má být hotová do 10 let a stát má 242 miliard dolarů. Nová vysokorychlostní trať by měla zkrátit dobu cestování mezi Moskvou a Pekingem ze šesti dnů na dva dny.

Dalším velkým kontraktem je dohoda o výstavbě a rekonstrukci 1 600 kilometrů dlouhé tratě mezi Dillí a městem Čennaj, ležícím na jižním pobřeží Indie nebo dohoda o výstavbě 1 400 kilometrů dlouhé železniční trati v Nigérii, která má spojit Lagos a druhé nejlidnatější město země Calabar.

  • Zdroj textu:

    usfunds.com | nextbigfuture.com | wantchinatimes.com

  • Zdroj fotografií: China Daily

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Pařížskou katedrálu Notre-Dame zachvátil v polovině dubna mohutný požár. Střecha svatostánku se následně propadla a oheň se rozšířil i do jedné z hlavních věží.

Zajímavosti

Nejnebezpečnější nepřítel - japonské Micubiši A6M Zero bylo rychlé a obratné.

 

Válka
Věda
Vesmír
Revue

Karel Ludvík (vlevo) s bratry

Historie

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907