Nový trik pro implantáty: Nátěr prebiotickou polévkou

18.11.2015 - Stanislav Mihulka

Prebiotická polévka se po miliardách let opět vrací na scénu

Když před vznikal život, tak první buňky plavaly ve směsi jednoduchých molekul, které se někdy říká prebiotická polévka. A právě taková směs se teď překvapivě osvědčila v medicíně.

Zní to jako šílený nápad, ale prý to funguje. Vědci prostě vzali směs prebiotických molekul, udělali z ní polymer a natřeli ji na medicínské implantáty. Takové implantáty používá ohromné množství lidí a řada z nich je přijímá problematicky.

Ukázalo se, že povrch z prebiotické polévky je pro lidský organismus příznivý, a že se na něm rády usazují lidské buňky. To znamená, že se implantáty s takovým povrchem dobře ujímají v lidském těle. Povrch také není toxický a dobře lepí. Možná se brzy dočkáme prebiotických implantátů.

Gizmag, CSIRO