Ostrý test nové nosné rakety: Další úspěch indické kosmonautiky

19.12.2014 - Martin Reichamn

Po úspěšném navedení sondy MOM na oběžnou dráhu Marsu má za sebou indická kosmonautika další úspěch. Během včerejška otestovala nový typ rakety

Raketa Geosynchronous Satellite Launch Vehicle Mk-III (GSLV Mk-III), která včera odstartovala z indického kosmického centra Satish Dhawan, je v současné době nevětší indickou raketou. Raketa během bezpilotního testu vynesla do výšky 129 kilometrů kapsli CAVE, která po odpojení od nosné rakety po 20 minutách bezpečně přistála v Bengálském zálivu. ISRO doufá, že raketa GSLV Mk-III v budoucnu dopraví indické kosmonauty do vesmíru, nejoptimističtější odhady přitom hovoří o horizontu 7 let.

TIP: Indické sondě MOM a americké MAVEN zbývají poslední dny k Marsu

Raketa GSLV MK-III může nést náklad o celkové hmotnosti 4 tisíce kilogramů, což je dvojnásobek nosnosti dosavadních indických raket. Během včerejšího testu navíc Mk-III odstartovala jen s dvojicí motorů S-200, ISRO ale dokončuje novou verzi, se třemi motory.

isro.org