Plnovous může obsahovat podobné množství bakterií jako WC

05.05.2015 - Martin Reichman

Vousy jsou znakem mužství a chrání své nositele před chladem. Jak ale ukazuje nedávný pokus uskutečněný v Novém Mexiku, jsou také semeništěm bakterií. Ba co víc – některé nalezené bakterie, které byly během pokusu odebrány dobrovolníkům z jejich vousů, se běžně vyskytují na toaletách a mají podle vědců co do činění s výkaly. Množství bakterií překvapilo i mikrobiologa Johna Golobice, který analýzu vzorků prováděl. Přestože podle něj nemusí přítomnost bakterií nutně vést ke vzniku onemocnění, měli by muži hygieně svých vousů věnovat zvýšenou pozornost.

TIP: Vousy mohou posloužit k vývoji nových léků

Měli by se vousatí pánové a jejich partnerky začít bát? Vlastně ani ne. Spíše než o seriózní vědeckou studii totiž šlo o jednoduchý, statistiky nevýznamný experiment, prováděný na omezeném množství dobrovolníků. Závěry mikrobiologa Johna Golobice také nedokazují, že nalezené bakterie pocházejí z výkalů, jde jen o to, že stejný či podobný druh bakterií běžně žije ve střevech.

Nutno dodat, že vousy nejsou zdaleka jediným místem s hojným výskytem bakterií. V roce 2010 například vědci zjistili, že veřejné bankomaty v Anglii, obsahují podobné bakterie, jako veřejná WC. Množství nalezených bakterií bylo navíc v obou případech téměř stejné.

• Zdroj fotografií: Loren Kerns | Flickr