Podle nové studie jsou zpravodajská média skvělá na šíření paniky

16.06.2015 - Stanislav Mihulka

Jak ukázala doznívající epidemie eboly v západní Africe, zpravodajská média velmi účinně šíří paniku prostřednictvím sociálních médií


Reklama

Když na podzim roku 2014 vrcholily obavy ohledně šíření smrtícího viru eboly ze západní Afriky, byla to výzva pro mnoho zemí planety a také velmi lákavé sousto pro média. Pro odborníky to ale zároveň byla úžasná příležitost ke studiu šíření paniky zpravodajskými médii.

Badatelé analyzovali miliony dotazů v internetovém vyhledávači Google a také tvítů, které se v průběhu října roku 2014 dotýkaly šíření eboly. Zjistili přitom, že intenzita dotazů pro vyhledávání a tvítů velmi těsně souvisí s výskytem eboly na hlavních zpravodajských kanálech. Vědci byli až překvapeni tím, jak sociální média kopírovala zpravodajství o ebole, hlavně videa.

Každé zpravodajské video inspirovalo desítky tisíc tvítů a vyhledávacích dotazů. Po pár týdnech ale jejich přitažlivost klesala a oslovovaly méně a méně lidí. Ebola tehdy nakonec svět nezaplavila, ale adrenalinu jsme si všichni užili docela dost.

  • Zdroj textu:

    Arizona State University, PLoS ONE

  • Zdroj fotografií: NIAID

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Lebka muže z Bockstenu a jeho pravděpodobná podoba.

Historie

Čolpon-Ata se nachází téměř uprostřed severního břehu jezera a nabízí úžasné výhledy i pěkné pláže.

Cestování
Věda

Curiosity, vlastnoruční selfie

Vesmír

Elektronické tetování se dvěma senzory

Věda

Lékaři kontrolují zdravotní stav dvou odvedenců, povinná služba vzbudila na ostrovech vlnu nevole

Válka

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907